lunes, 22 de octubre de 2007

La competencia digital

CONCLUSIÓN GRUPAL

En el que es refereix a la competència digital un dels objectius principals és buscar, obtenir, processar y comunicar informació per tal de transformar-la en coneixement, la qual cosa es reflexa el els continguts de diverses àrees, així doncs, en els continguts de l'àrea de Castellà- Valencià, s'empraran les NTIC com a un instrument per aprendre i accedir a les informacions, com puga ser les biblioteques, aules virtuals, etc., també en el àrea de coneixement del medi social s'empren les noves tecnologies per a obtenir informació relacionada amb la naturalesa i la geografia, i en el àrea de educació artística i llengua estrangera, on es pretèn emprar NTIC per obtenir la informació relacionada amb les distintes àrees.
La competència tecnologia també pretén obtenir el domini dels llenguatges específics bàsics de les noves tecnologies per tal de poder-les aplicar a les diferents situacions i contexts,fonts, informacions i coneixement de les seues possibilitats. Per tant emprar les diferents possibilitats que ens permet les noves tecnologies és un objectiu que es troba en els continguts de les diferents àrees que pretenen emprar diferents els programes informàtics, relacionats amb la matèria sobre la qual treballen, com s'observa en Valencià -Castellà, coneixement del medi social i natural, on es pretén dominar els programes de textos i de búsqueda de informació, o a l'àrea d'artística on es treballarà amb programes de disseny, animació etc., també en llengua estrangera es manipularan programes educatius relacionats amb aquesta llengua i finalment en matemàtiques on es treballarà amb el llenguatge de la calculadora, o el rellotge i amb programes educatius relacionats amb aquesta matèria.
Així a més de perseguir formar a individus competents en la utilització de les NTIC, es pretén que siguen emprades amb una doble funció: com a generadores i transmissores d'informació i coneixement, i que siguen aplicades a les diferents àrees. A més a més es persegueix que ens permeta processar i gestionar la informació resolent problemes, prenent decisions, aquesta característica no es troba reflexada amb els continguts i els criteris d'avaluació de les àrees de primària, les quals no es centren en aquest objectiu proposat per la competència digital.
En definitiva conèixer la utilització de les noves tecnologies suposa una bona comprensió de la naturalesa, una bona manera d'operar amb sistemes tecnològics i un efecte positiu respecte al món personal i sociolaboral. Per tant la competència digital comporta fer ús habitual dels recursos tecnològics per tal de resoldre problemes reals de manera eficient, encara que, cada vegada el pes de les NTIC és més obi en primària, molts dels objectius que des de la competència digital es defensen i demanen, no es veuen reflexats i complits en els continguts i criteris d'avaluació de les diferents àrees de l'educació primària.

CONCLUSIÓN INDIVIDUAL
Realizando este trabajo, me he dado cuenta de que tanto en el Currículo como en el Real Decreto no habla mucho de las nuevas tecnologías. Por eso pienso que en las escuelas no se utilizan mucho las nuevas tecnologías a la hora de trabajar en las aulas. Solo se utiliza con algún video y cuando están en el aula de informática.
Creo que se debería de hacer más hincapié en las nuevas tecnologías para que los niños no se queden retrasados en las nuevas tecnologías, por que encontramos a muchos niños que no saben manejar las nuevas tecnologías porque sus padres no saben utilizarlos o no se lo pueden permitir , por eso creo que los maestros deben de ir reciclandose con las máterias y así poder enseñar a los niños a manejarlas nuevas tecnologías a todos los niños en el aula para que no haya una gran brecha entre compañeros de clase y así al mismo tiempo los niños pueden ayudar a sus padres.
Me ha sorprendido realmente que en las lenguas no se utilice mucho las nuevas tecnologías porque solo utilizan alguna vez el video para poner alguna película y no se utiliza para enseñar a los niños muchas frases, palabras e incluso a saber pronunciar correctamente. También creo que deben de utilizar más los ordenadores para poder trabajar el lenguaje escrito. También sirve para que los niños aprendan a buscar información a través de Internet, porque se actualiza mucho más que las enciclopedias que podemos encontrar en las escuelas, porque algunas veces se quedan anticuadas.
En conclusión creo que se debería de hacer mayor hincapié en las nuevas tecnologías porque podríamos ayudar a los niños a evolucionar mejor y aprender muchas más cosas que se puede aprender con un libro, porque con las nuevas tecnologías se pueden hacer muchas más cosas y se pueden ver mucho mejores que con un libro y modificarlas más fácilmente que en un libro. También que los profesores se conciencien de que las nuevas tecnologías nos pueden ayudar a evolucionar mejor y a hacer más fácil la tarea de enseñar a los alumnos a trabajar en el aula y aprendrer muchas cosas por eso es necesario que ellos aprendan a utilizar y manejar las NTIC para poder enseñar a sus propios alumnos.

No hay comentarios: